zaterdag 4 januari 2014

Laatste daagjes van de reis

Hallo,

Ondertussen zijn we net terug in Port Elizabeth, maar ik zal jullie toch nog even een samenvatting geven van onze laatste dagen onderweg.

Donderdag 2 januari zijn we van Mosselbay naar Knysna vertrokken. Een boottrip voor de volgende dag geboekt, even kuieren in het haventje en dan in het hostel aan het zwembad zitten. 's avonds dan te voet naar Waterfront gegaan om bij de chinees te eten. hm, Lekker. En de nevenwerkingen van de malariapillen waren minder, dus ik kon mijn hele bord leeg eten. jippiii... Ja, voor zij die het nog niet wisten, malariapillen veroorzaken ongewenste bijwerkingen.

Vrijdag 3 januari zijn we dan eerst even in de winkeltjes gaan kuieren om dan op een boottrip te gaan door Knysna Lagoon. Zeer mooi en ook enkele hamerhaaien gezien. Na de boottrip dan in de auto gesprongen om naar Millwood te rijden. Hier hebben ze een oude goudmijn. Wij aan het domein aangekomen, waar ze ons leuk melden dat het om 16u dicht gaat. oei, het is al 15u en we moeten nog 20 minuten rijden. Aan het museum aangekomen bleek dat we de laatste tour gemist hadden, maar we mochten een poging doen om hen in te halen. Oké, tour auto gevonden, maar geen mensen. hm... We hoorden wel stemmen uit de stenen komen, dus wij in de hitte en de zon dat pad op en neer wandelen, vermoeiend! Maar uiteindelijk de gids gevonden, die het geen probleem vond om ons nog te laten deelnemen vermits we maar een stukje gemist hadden. jippiiii...
Daarna nog even uit eten geweest en voor de laatste keer teruggekeerd naar het hostel.

Deze ochtend dan vertrokken vanuit Knysna. Eerst gestopt in Tsitsikamma om de waterfalls zipline te doen. De begeleiding vroeg wie eerst wilde. Niemand durfde, dus ben ik maar gegaan. Gemerkt dat de bungee toch echt wel geholpen heeft met de hoogtevrees, want anders had ik NOOIT eerst gegaan. Het was super leuk, maar ook wel vermoeiend. En dan na de Zipline richting PE. Autootje een 'beetje' vuiler dan daarvoor binnengeleverd, maar alles was in orde :)

En nu gaan we dan nog even een dagje relaxen om maandag weer fris en monter op stage te staan...

Zuid-Afrikaanse groetjes,
Els

P.S.: Voor zij die aan het aftellen zijn, het is nog maar een maand :(