dinsdag 5 november 2013

Weer een weekje voorbijgevlogen...

Hallokes allemaal,

Er is weer een weekje gepasseerd, dus tijd voor een nieuwe blog.

We zijn maandag rustig ingezet op stage.

Op dinsdag heb ik dan mijn eerste leesles gehouden met een van mijn begeleidingen. Het is wel fijn om te zien hoe enthousiast hij is om te leren lezen. 15-jarigen in België is wel een heel ander verhaal denk ik dan. Voor de rest waren alle jongeren weer een beetje hyperactief en druk... jaja, als er één raar begint te doen, dan zijn ze allemaal besmet (wij soms ook, maarjah...). De girlsgroup dus maar uitgesteld tot morgen.

Dan 's nachts ineens opgeschrikt door een lichtflits. Onweer boven Port Elizabeth. De flitsen waren zo fel dat mijn kamer heel de tijd oplichte en ik niet kon slapen. Dus ik (op het bed dat Marijke meestal in het weekend in beslag neemt) gaan zitten met mijn camera in de aanslag. Als ik dan toch niet kon slapen, dan kon ik mijn tijd maar beter nuttig besteden, naar het spektakel kijken en proberen een foto te nemen van de bliksem. Zeer moeilijk om een uur stil te zitten hoor.













Dan woensdag dus zeer vermoeid naar stage. Vandaag ook onze tweede girlsgroup gehouden. Het onderwerp was relaties. Ze werkten mee, we hebben gelachen... best gezellig dus... hele verandering tegenover vorige keer.
's avonds Cora (begeleidster van Amava) op bezoek gehad zoals elke woensdag. Gezellig :) en dan geskyped met de mama, die blij was te horen dat ik hier niet ging blijven wonen, maar toch wel zal terug keren naar België. Dus voor zij die hier schrik voor hadden: Vrees niet :p

Donderdag hebben we dan bij Uncle Louis over vogels geleerd en kregen we pizza als lunch (deze werd als donatie aan het centrum gegeven). Hm, lekker!

Op vrijdag hebben we (Marijke en ik), maar vooral Marijke, enkele van de jongens en meisjes geleerd om muffins en cake te bakken. Het resultaat zag er niet helemaal uit zoals het moest door melktoevoeging die niet moest toegevoegd (of toch niet in die mate), te hoog in de oven, ... Maar ze smaakten en de jongeren vonden het leuk, dus wat meer moet je hebben? 

Daarna hebben we dan een poster gemaakt om promotie te maken voor onze Talentshow die we gaan houden in Kamvalethu. Jaja, een ideetje voor het holidayprogram dat helemaal van mij kwam, zo fier als een gieter dat iedereen enthousiast is :) 


En dan is het weekend weer daar om lekker de toerist uit te hangen! Op zaterdag zijn we met Gordon in de Buckie (geen idee hoe je het schrijft), een soort van jeep-achtige auto naar Addo Elephant Park gegaan. En daar enorm veel dieren gezien van dichtbij! Kijk zelf maar. 
Olifanten: Deuh! 

Kleine dumbo!  
Grote dumbo's die bijna gingen vechten en waardoor er één bijna met zijn achterste op het voorste van onze auto wankelde. Ingehouden adem, allemaal! 

Opgepast met rijden, Gordon! Er passeert een schildpad! 

Mijnheer de Jackall. Jachtdier dat zich niet liet afschrikken van de auto. 

Groepsfoto vanaf een viewpoint in het park.


Naast de foto's zagen we ook: zebra's, springbokken, buffels, Timon's (of ook wel stokstaartje genoemd), pumba's (of warthog), mestkever, ... 
Het was een geslaagde uitstap. 

Dan op zondag stonden we op en zagen dat het stralend weer was. Een plonske in het zwembad leek dus een goed idee, tot op het moment dat je op een matras in het water ligt te dobberen en totaal geen idee meer hebt van de tijd. 's middags waren we uitgenodigd voor een braai (oftewel BBQ) bij Cyrill & Shannon (zoon en schoondochter van Connie en Gordon) in hun nieuwe huis waar ze net naar verhuisd zijn. Daar ook even een plonske gedaan, hoewel er jammer genoeg niemand wou zwemmen. Enkel Taylor, de dochter van 11maanden, maar enkel als er niemand in het zwembad was en ze dus lekker de deugniet kon uithangen en te proberen ons te passeren. Na de braai thuis gekomen en ineens beginnen voelen wat het gebrek aan besef van tijd die ochtend met ons gedaan had. Jawel, Marijke en ik zijn nu 2 kreeften! Helemaal verbrand! Maarjah... zal met veel aftersun wel een mooi kleurtje opleveren! 

Zo dat was het weer! Voor meer avonturen lees volgende week weer! En voor zij die al willen weten wat er komen gaat: we vertrekken woensdagavond naar Kaapstad! 

Zuid-Afrikaanse groetjes, 
Els 

Uitzicht vanop de viewpoint in Addo Elephant Park







3 opmerkingen:

Tinne zei

Wel jammer van mijn buiteverblijf in Zuid-Afrika dan :p

Els zei

Haha, ja, gij hebt mijn kamer in uw huis omgebouwd tot cinemazaal! Dan moete ni verwachten da kik hier een vakantiehuis voor u ga hebben ze :p

Tinne zei

éé daar komt ne zetel omvormbaar tot bed! (met den tijd toch) hoe chillywilly is da :D filmke checke terwijl ge blijft slape! aaaaaah :p